Knab maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de site, voor tracking en voor het bijhouden van statistieken. Ga je verder op de site? Dan stem je erin toe dat wij cookies plaatsen. Lees meer over Knab Cookies.

Robbert Bakker: “Die bijna obsessieve klantgerichtheid is echt uniek”

Eind vorig jaar begon Robbert Bakker als nieuwe CEO bij Knab. Na 12,5 jaar KPN en 3 jaar Aegon, geeft hij nu ook leiding aan onze club. Robbert stelt zich voor, vertelt wat hij al heeft geleerd van Oprichter René Frijters en hoe hij Knab nóg relevanter voor de klant wil maken.

Robbert Bakker-035940-edited

Robbert bakker en zijn obsessieve klantgerichtheid

“Vanaf het eerste moment dat je hier binnenloopt, merk je meteen dat alles om de klanten draait. Dat is een unieke mentaliteit, waar René met al zijn energie in grote mate aan heeft bijgedragen. Die bijna obsessieve klantgerichtheid zit gewoon in de ruim 150 mensen die hier werken, dat is écht uniek.”

DE ENIGE PROCEDURE IS DAT WE HET OP MOETEN LOSSEN

“Die klantgerichtheid is geen aangeleerd trucje en ook geen onderdeel van een uitgeschreven cultuurprogramma; het zit echt in het DNA van de mensen hier. Tijdens mijn eerste maanden hier zat ik een keer naast Floris van de Servicedesk. Ik vroeg hem welke procedure we hier volgen als klanten bellen met een vraag of klacht. ‘Procedure? Die hebben we eigenlijk niet, behalve dan dat we het gewoon op moeten lossen’, aldus Floris. Dat vind ik cool. We hebben slimme mensen die – zonder allerlei procedures – het vertrouwen hebben dat ze dingen voor de klant op kunnen lossen. Dat merkt de klant.”

OP ZATERDAGMIDDAG PAK IK DE VROEGE DIENST IN DE KROEG

“Op dit moment kom ik niet om in de vrije tijd. Dus als ik die heb, besteed ik die graag optimaal. De familie staat dan natuurlijk bovenaan, maar ik pak ook graag de wielrenfiets of m’n tennisracket. Niet op zaterdagmiddag, want dan zit ik het liefste met m’n vrienden in de kroeg. Vroeg beginnen met biertjes drinken en daarna samen wat eten. Daar word ik wel gelukkig van. Deze week doen we met een groep collega’s van Knab mee aan de Mud Masters. Lekker met elkaar in de touwen hangen en door de modder rollen. Weer eens wat anders dan het gesprekje bij de koffiezetautomaat!"

ZONDER TE BETUTTELEN HELPEN WE JE MET AL JE GELDZAKEN

“Het is geen geheim dat we meer willen zijn dan alleen de online bank. We willen voordelig en onderscheidend zijn bij alle geldzaken van de klant. Dat is waar we nu keihard voor aan het werk zijn. Het is natuurlijk doodzonde als je flink wat spaargeld hebt, maar ook een grote hypotheekschuld. Of als je dubbel verzekerd blijkt te zijn. Daar gaan we bij helpen. Maar uitdrukkelijk zonder te betuttelen en je te dicteren wat je moet doen. Daar kan ik heel slecht tegen en dat zit ook helemaal niet in ons DNA. Het is een dun lijntje, aan ons de taak om daar niet overheen te gaan."

"Bij alles wat we doen blijft een hoge klanttevredenheid de allerbelangrijkste doelstelling. Op dat gebied moeten we de lat heel hoog blijven leggen. Qua klantbeleving kijk ik dan ook liever naar platforms als Bol.com en Coolblue en niet zozeer naar de andere banken. Die platforms snappen heel goed hoe je het belang van de klant écht voorop stelt. Net als wij."

Het unieke concept van knab

Bij Knab krijg je een volledig betaalpakket voor de vaste prijs van € 5 per maand. Hiermee open je bijvoorbeeld zoveel spaar- en betaalrekeningen als je wilt, mét rente. Ook een gratis creditcard en handige financiële tools vallen binnen dit pakket. 


Knab
Met behulp van slimme technologie helpt Knab jou meer uit je geld te halen. Door je handige bespaartips en alerts te geven bijvoorbeeld.


Deel via:

Ook interessant voor jou

Bij Knab behoud jij gemakkelijk het inzicht in je financiën