Klantwensen: Voorlopig geen geld storten bij Knab

Bij Knab doen we continu onderzoek naar de wensen van onze klanten. Bijvoorbeeld door elke maand zo’n 1.000 willekeurig gekozen klanten te vragen wat we volgens hen moeten verbeteren. De uitkomst daarvan vormt de leidraad voor keuzes die we intern maken. Helaas kunnen we niet alles ontwikkelen wat onze klanten graag willen. En ook vaak niet zo snel als onze klanten – en wijzelf – het graag zien. Wat we wél kunnen doen, is open communiceren over waarom we wel en niet met bepaalde dingen bezig zijn.
Gepubliceerd
24 mei 2022
Laatst geüpdatet
3 januari 2023
Leestijd
3 minuten
- Gepubliceerd: 24 mei 2022
- Laatst geüpdate: 3 januari 2023
- Leestijd: 3 minuten

Bij Knab doen we continu onderzoek naar de wensen van onze klanten. Bijvoorbeeld door elke maand zo’n 1.000 willekeurig gekozen klanten te vragen wat we volgens hen moeten verbeteren. De uitkomst daarvan vormt de leidraad voor keuzes die we intern maken. Helaas kunnen we niet alles ontwikkelen wat onze klanten graag willen. En ook vaak niet zo snel als onze klanten – en wijzelf – het graag zien. Wat we wél kunnen doen, is open communiceren over waarom we wel en niet met bepaalde dingen bezig zijn.

geld storten bij Knab voorlopig niet mogelijk

Geld storten bij Knab

De wens om geld te kunnen storten bij Knab, staat al maanden in de top 10 van de meest genoemde verbeterpunten. Op dit moment kan dat niet bij Knab. We hebben als online bank geen fysieke kantoren en zijn ook niet aangesloten bij Geldmaat. Een kwart van onze klanten – zowel zakelijk als particulier - geeft aan hier in meer of mindere mate wel interesse in te hebben. Daar moeten we iets mee, dus zijn we de opties gaan onderzoeken.

Geldmaat

De enige serieuze optie om geld storten bij Knab mogelijk te maken, is om ons aan te sluiten bij Geldmaat. Het bedrijf dat in 2019 alle geldautomaten van ABN AMRO, ING en Rabobank overnam. Alleen klanten van die banken kunnen nu bij sommige automaten geld storten.

We hebben met Geldmaat enkele verkennende gesprekken gevoerd. Al snel werd ons duidelijk dat de kosten om ons aan te sluiten helaas erg hoog zijn. Eenmaal aangesloten, krijg je ook te maken met hoge operationele kosten. Denk bijvoorbeeld aan de kosten vanwege het verhoogde risico op fraude dat inherent is aan het accepteren van contant geld.

Tenslotte zou zo’n aansluiting grote impact hebben op onze IT-afdeling die op dit moment nog volop met andere projecten bezig is. Alles afwegende hebben we besloten om ons op dit moment niet aan te sluiten bij Geldmaat. Dat betekent dat je voorlopig geen geld kunt storten bij Knab. Begin 2023 bekijken we de opties opnieuw.

Alternatieven

We beseffen dat we een deel van onze klanten hiermee teleurstellen. Daar balen we van. Aan de andere kant weten we dat veel klanten óók een rekening bij één van de aangesloten grootbanken hebben. 65% van onze klanten die contant geld willen kunnen storten, doet dat nu via een rekening van één van de grootbanken. Geen ideale oplossing, maar het kan wel. 42% geeft aan (een deel van) de cash uit te geven. 27% bewaart (een deel) in de ouderwetse spaarpot.



Casper Zwart
Casper is Eindredacteur bij Knab. Hij schrijft al jaren over financiën. Daarnaast doet hij regelmatig onderzoek naar de behoeftes en ervaringen van zzp'ers.


Deel via:

Ook interessant voor jou

Test onze producten en diensten op Knab Open  Geef je mening

Bij Knab behoud jij gemakkelijk het inzicht in je financiën