Ondernemen met Marieke van Wolff & Haslinghuis

Regelmatig gaan we op bezoek bij onze ondernemende klanten en vragen we ze het hemd van het lijf. Ditmaal vertelt Marieke van Kessel van Wolff & Haslinghuis over haar bedrijf en hoe ze haar geldzaken regelt. Bekijk de video of lees eronder het interview!
Gepubliceerd
26 juli 2019
Laatst geüpdatet
4 november 2020
Leestijd
2 minuten
- Gepubliceerd: 26 juli 2019
- Laatst geüpdate: 4 november 2020
- Leestijd: 2 minuten

Regelmatig gaan we op bezoek bij onze ondernemende klanten en vragen we ze het hemd van het lijf. Ditmaal vertelt Marieke van Kessel van Wolff & Haslinghuis over haar bedrijf en hoe ze haar geldzaken regelt. Bekijk de video of lees eronder het interview!

 

Kun je jezelf voorstellen?

“Ik ben Marieke van Kessel eigenaar van Wolff & Haslinghuis.”

Wat maakt jouw merk uniek?

“Wat mijn merk uniek maakt, is dat ik het hele jaar door leverbaar ben, het duurzaam is en dat ik echt heb geprobeerd om de meest klassieke en goede fitting te vinden. Het is echt een mooi basis overhemd.”

Hoe ben je op het idee gekomen voor jouw bedrijf?

“Het idee is ontstaan enerzijds vanuit de stof. Linnen vind ik heel mooi. Het is ook ontstaan vanuit het duurzaamheid oogpunt en de hele slow fashion movement, zoals het maar even noem.”

Hoe onderscheid jij je als merk?

“Ik heb een merk met twee basis artikelen. We hebben daardoor niet elk seizoen een hele berg nieuwe kelding nodig of nieuwe kleuren.

"Je moet een outfit of garderobe uitkiezen die bij je persoonlijkheid past. En niet per se wat in de mode is. Daar geloof ik eigenlijk niet meer in.”

Welke modellen bied je aan?

“De Reef is het klassieke model, die heeft geen coupenaden aan de achterkant. Ik heb ook de Beliz, die heeft wel coupenaden achter. En die is slim fit.”

Hoe komt duurzaamheid terug in jouw bedrijf?

“Dat duurzame verhaal zit hem dus in de stof. Het is 100% linnen en het vlas waar linnen van gemaakt wordt, groeit zonder dat het water krijgt. De boeren in Normandië, Frankrijk en een stuk van België hebben dus alleen maar de regen nodig. Katoen bijvoorbeeld heeft in tegenstelling tot linnen heel veel water water nodig. Linnen is van zichzelf al mega duurzaam.”

Hoe bepaal je de prijs van je product?

“De prijs is een beetje afhankelijk van de oogst, zullen we maar zeggen. Daardoor moet je de afweging maken van: wat ga je doen, hoeveel ga je inkopen? Ik betaal nu voor een meter stof bijvoorbeeld meer dan wat ik vorig jaar betaalde.”

Hoe heb je de financiering van je bedrijf geregeld? 

“Ik heb ervoor gekozen om zelf te financieren. Doordat ik al zo lang als freelancer heb gewerkt, kon ik een behoorlijke financiële buffer opbouwen om het zelf te financieren."

"Ik heb nu besloten om mijn hele buffer te gebruiken om mijn werk te starten, waardoor ik geen externe financiering nodig heb. Dat is ook mijn aardig. Ik bengewoon zuinig, wil voorzichtig beginnen en rustig groeien. Als je langzaam groeit, kan je de kleine foutjes eruit halen en heel veel leren."

"Als het mijn groei in de weg staat, als ik goed verkoop maar bijvoorbeeld geen financiën heb om een nieuwe voorraad te kopen.. Dan zou ik absoluut naar de bank gaan om financiering aan te vragen. Want dan belemmerd het je groei. Maar je moet eerst maar eens een begin maken.”

Waar zie jij jezelf over vijf jaar?

“Over vijf jaar, hoop ik dat ik een goede en stabiele basis heb qua inkomen en verkoop voor het basisartikel dat ik nu heb. En dat ik daarnaast genoeg vrijheid heb om meer creatieve dingen te doen met linnen. Bijvoorbeeld home of interieur dingetjes.

"Ik hoop ook dat ik een groot kantoorpand heb, met een mooie winkel eraan vast. Niet zo zeer in een winkelgebied, maar wel dat je het merk goed kan presenteren. En dat ik gewoon met een leuk team kan werken vanuit een creatieve omgeving.”



Knab
Met behulp van slimme technologie helpt Knab jou meer uit je geld te halen. Door je handige bespaartips en alerts te geven bijvoorbeeld.



Deel via:

Hét zakelijk bankpakket voor zzp'ers!  Check de Knab-rekening

Profiteer nu bij Knab van hét zakelijk bankpakket voor zzp'ers