Communicatie over de AOV via Knab | Getest in het Lab

Bij Knab vinden we het heel belangrijk om de mening van onze klanten te horen en aan de hand hiervan onze producten en diensten te verbeteren. In deze serie laat ik je de resultaten zien van onze klantonderzoeken. Dit keer lieten klanten weten wat ze van onze webpagina over de arbeidsongeschiktheidsverzekering vinden.
Gepubliceerd
31 januari 2020
Laatst geüpdatet
30 juli 2020
Leestijd
2 minuten
- Gepubliceerd: 28 juli 2020
- Laatst geüpdate: 30 juli 2020
- Leestijd: 2 minuten

Bij Knab vinden we het heel belangrijk om de mening van onze klanten te horen en aan de hand hiervan onze producten en diensten te verbeteren. In deze serie laat ik je de resultaten zien van onze klantonderzoeken. Dit keer lieten klanten weten wat ze van onze webpagina over de arbeidsongeschiktheidsverzekering vinden.

Liever lezen? Onder de video heb ik de resultaten voor je uitgeschreven. 

 

Over de arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV)

Met een arbeidsongeschiktheidsverzekering, ben je verzekerd van inkomen als je jouw werk niet meer kunt uitvoeren. Het is geen goedkope verzekering, maar wel heel nuttig. Zeker als je zelfstandige bent, en het inkomen uit je onderneming je enige bron van inkomsten is.

Getest: de communicatie over de AOV via Knab

Knab heeft geen eigen AOV, maar we bieden deze aan via onze partners Yezzer en Aegon. We stelden onze klanten de volgende vraag: is onze pagina over de AOV via Knab op deze manier duidelijk? Of moeten er dingen veranderen? En zo ja, wat dan? 

Belangrijkste conclusies 

We kunnen meerdere conclusies trekken aan de hand van het onderzoek. Ten eerste: Onze klanten weten heel goed dat ze een AOV moeten afsluiten, maar zien daar nog geen noodzaak voor. Dat komt ook doordat het een vrij dure verzekering is.

Daarnaast blijkt dat de klanten eerst heel graag zeker willen zijn,  dat ze alle kleine lettertjes hebben gelezen. En het derde punt is dat klanten vooraf goed willen kunnen berekenen,  hoeveel geld ze kwijt zouden zijn. Maar dan het liefst wel, zonder allerlei persoonlijke gegevens in te moeten vullen.

Zeker dat laatste is een belangrijk nieuw inzicht. Veel klanten die wij gesproken hebben, zijn ze nog aan het oriënteren.  En op dat punt willen zij nog niet zoveel persoonlijke gegevens delen. Maar als ze de AOV gaan afsluiten,  dan vinden ze het niet zo erg om al dit soort informatie wel in te vullen.

De vervolgstappen bij Knab

Natuurlijk moeten we intern bekijken  hoe we dan dit laatste inzicht goed kunnen toepassen binnen de praktijk. Onze partner Yezzer werkt met een uitgebreide vergelijkingstool. En we gaan ook zeker met hen bespreken hoe we daar het beste mee om kunnen gaan. Verder hebben we de informatie op onze webpagina aangepast, zodat het beter aansluit bij de behoefte van de klant.

Geef je mening via Knab Lab

Ben jij ook benieuwd wat we uiteindelijk met al die feedback hebben gedaan? Of wil je de resultaten van andere klant onderzoeken zien? Ga dan naar Knab Lab, dé plek waar wij als bank leren van jou als klant. En andersom. 



Cansu Dengiz
Cansu is UX Researcher bij Knab en verantwoordelijk voor het ophalen én terugkoppelen van alle feedback van onze klanten.


Deel via:

Ook interessant voor jou

Test onze producten en diensten op Knab Open  Geef je mening

Profiteer nu bij Knab van de voordeligste zakelijke rekening van Nederland