Op Valentijnsdag inspelen als zzp'er | Tips van Knab Pro's
Gepubliceerd
6 februari 2020
Laatst geüpdatet
15 april 2022
Leestijd
2 minuten
- Gepubliceerd: 5 februari 2020
- Laatst geüpdate: 15 april 2022
- Leestijd: 2 minuten
Valentijnsdag komt eraan! En dat is niet alleen interessant voor geliefden, maar wellicht ook voor jou als zzp'er. Speel je erop in? En zo ja, hoe? De Knab Pro's helpen je graag bij dit soort vraagstukken. Ditmaal is Erhan Toz, manager van het online marketing team, aan het woord. Bekijk snel de video!
Moet je als zzp’er inspelen op Valentijnsdag?
"Als het voor jouw onderneming relevant is, dan zeker. Ik verwacht dat Valentijnsdag voor een bloemist heel interessant is. Met een webshop kan je er ook op inspelen, maar selecteer dan wel de producten die echt relevant zijn. Als je er met je bedrijf verder vanaf staat, kan het een stuk moeilijker zijn. Bijvoorbeeld als je glazenwasser bent."
"Probeer het niet te forceren, want dat werkt averechts."
- Erhan Toz, Manager Online Marketing
Hoe kan je als zzp’er inspelen op Valentijnsdag?
"Kies een unieke insteek, zodat je beter opvalt, Valentijnsdag gaat verder dan alleen geliefden. Je kunt je ook richten op vrienden of huisdieren, waardoor het voor jouw bedrijf relevant wordt. Let wel op dat je klanten echt iets aan je aanbod hebben. Hier geldt ook: doe je dit niet, dan sla je de plank volledig mis. Dan doe je eerder afbreuk aan je merk."
Hoe kan je je bereik en interactie verhogen?
"Het selecteren en focussen op de juiste doelgroep is essentieel. Je kunt in Facebook bijvoorbeeld de relatiestatus meenemen in jouw campagne. Maak hier gebruik van en denk goed na over de inhoud van de advertentie die jij presenteert. Om de interactie met jouw campagne te verhogen, kun je bijvoorbeeld gebruikmaken van promotiecodes, een lijst met aankooptips. Of organiseer een winactie! Veel succes met het opzetten van jouw campagne."
Bekijk hier meer tips over merk en marketing.
Erhan Toz
Erhan Toz is de manager van het online marketing team bij Knab. Hij weet alles over digital advertising en e-commerce en deelt graag zijn kennis.