Ondernemen met Jesse van Doren van Brize

We gaan graag in gesprek met onze ondernemende klanten. Ditmaal vertelt Jesse van Doren openhartig over zijn ondernemingsdrift en zijn bedrijf Brize. Aan ambitie heeft hij geen gebrek: "Over vijf jaar zijn wij dé pionier in Nederland, en krijgen we allemaal leuke technologie- en innovatievraagstukken die we mogen uitvoeren." Bekijk nu de video of lees het interview eronder!
Gepubliceerd
21 augustus 2019
Laatst geüpdatet
4 november 2020
Leestijd
3 minuten
- Gepubliceerd: 21 augustus 2019
- Laatst geüpdate: 4 november 2020
- Leestijd: 3 minuten

We gaan graag in gesprek met onze ondernemende klanten. Ditmaal vertelt Jesse van Doren openhartig over zijn ondernemingsdrift en zijn bedrijf Brize. Aan ambitie heeft hij geen gebrek: "Over vijf jaar zijn wij dé pionier in Nederland, en krijgen we allemaal leuke technologie- en innovatievraagstukken die we mogen uitvoeren." Bekijk nu de video of lees het interview eronder!

 

Vertel, wie ben je en hoe ben je gestart als ondernemer?

"Ik ben Jesse van Doren, ik ben 22 jaar en ik ben ooit begonnen met ondernemen toen ik een jaar of 11 was. Destijds nog een beetje op de zolderkamer. Ik was zoekmachine-teksten aan het schrijven om websites hoger in Google te krijgen. In de loop der jaren is dat best wel uit de hand gelopen."

Wat doe je nu precies?

"Ik ben de oprichter van drie bedrijven, waaronder Brize. Met Brize zijn we een innovatiemakelaar, en wij helpen bedrijven groeien. Wat ons merk uniek maakt, is dat we klanten echt ontzorgen. Klanten zien ons dus ook niet als een marketingbureau. Wij pakken niet alleen zoekmachine-optimalisatie op, wij denken ook mee op het hele strategische vlak. En wij sturen soms ook andere bureaus aan. Eigenlijk zijn we het verlengstuk van een organisatie."

Je organiseert ook evenementen, toch?

"Ik organiseer ontzettend veel technologie- en innovatie-evenementen. Klanten komen vaak naar ons toe: 'We hebben een bepaald probleem, kun je ons helpen?' Dat is superleuk. Zo hebben we bijvoorbeeld een keer voor een provincie een lokaal verkeersprobleem opgelost en op die manier echt miljoenen euro's bespaard op nieuwe bussen die ze wilden aanschaffen. En doordat ik zo veel spreek op evenementen - en zelf ook veel evenementen organiseer - breid ik heel snel mijn netwerk uit."

Hoe gaat het je financieel voor de wind?

"Inmiddels kan ik er goed van rondkomen. Ik had onlangs een eenmanszaak en dat is nu ook overgezet naar een bv. Natuurlijk heb je weleens af en toe dat je in een dal zit. Het is het heel erg belangrijk als bedrijf dat je continu ook een blik vooruit hebt, op de toekomst. Als het op een moment heel erg indruk is, dat je je toch al bezighoudt met acquisitie voor die periode daarna. Want ook dan heb je gewoon nog een team dat aan het werk moet. Dat vergeten heel veel ondernemers."

Bespaar jij ergens geld op?

"Ik ben heel goed in onderhandelen. We gebruiken heel veel tools voor onze organisatie, en ik probeer altijd wel of ik iets van de prijs kan afhalen. Dat zou ik iedere ondernemer zeker aanbevelen. Dat kan je zomaar een aantal honderden euro's per jaar besparen. Er zijn ook dingen waar ik nooit op bespaar en dat is bijvoorbeeld een goede website, goede teksten, zodat mensen ook begrijpen wat je doet."

Waar bezuinig je nog meer niet op?

"We proberen om de paar maanden wel weer iets geks te lanceren op het gebied van technologie en innovatie. Om mensen even wakker te schudden: 'Waar gaat het heen met al die nieuwe ontwikkelingen?' en: 'Wat gaaf, dat wil ik ook voor onze organisatie.' Zo schoten we een tijdje terug bijvoorbeeld de allereerste vuurpijl ter wereld in met 'voice'. Ik zei: 'Hey Google, firework,' en toen ging via een lanceerstation een vuurpijl de lucht in. Dat vinden klanten leuk, en daardoor krijgen we nog meer aanvragen."

Denk je ook aan geld voor later?

"Bepaalde dingen zoals arbeidsongeschiktheid of een pensioen, daar hou ik nog niet heel veel rekening mee. Maar ik heb wel een goede buffer opgebouwd om dat op te vangen. En ik denk ook dat het altijd goed is om na te denken over de toekomst. Dat als er een keer onvoorziene uitgaven zijn, je dat altijd kan opvangen."

Wat vind jij belangrijk aan een bank?

"Wat ik als ondernemer belangrijk vind aan een bank, is dat een bank flexibel is, meedenkt, en altijd goed bereikbaar is. En dat heb ik echt in Knab gevonden. Doordat ze een chat hebben zijn ze ook in de late uurtjes goed te bereiken. Dat vind ik ontzettend prettig. Knab is eigenlijk veel beter bereikbaar dan mijn oude bank."

Heb je nog een tip voor startende zzp'ers?

"Wat ik starters mee wil geven; bouw een goed team om jezelf heen. Durf af en toe ook nee te zeggen tegen bepaalde klussen en zorg ervoor dat je niet teveel junioren om je heen hebt. Je hebt echt ervaren professionals nodig. En in het begin wil je misschien nog de kosten laag houden, omdat je starter bent. Maar uiteindelijk moet je ook daarin mee investeren."



Knab
Met behulp van slimme technologie helpt Knab jou meer uit je geld te halen. Door je handige bespaartips en alerts te geven bijvoorbeeld.



Deel via:

Hét zakelijk bankpakket voor zzp'ers!  Check de Knab-rekening

Profiteer nu bij Knab van hét zakelijk bankpakket voor zzp'ers