Online identificeren als klant: waarom moet dit en hoe werkt het?

Knab vraagt jou als klant om je opnieuw te identificeren en om een aantal vragen te beantwoorden over jouw rekening bij Knab. In deze University legt onze expert Joep jou uit waarom we dit van je vragen en wat het inhoudt.
Laatst geüpdatet
4 september 2020
Leestijd
2 minuten
- Laatst geüpdate: 4 september 2020
- Leestijd: 2 minuten

Knab vraagt jou als klant om je opnieuw te identificeren en om een aantal vragen te beantwoorden over jouw rekening bij Knab. In deze University legt onze expert Joep jou uit waarom we dit van je vragen en wat het inhoudt.

 


Criminaliteit voorkomen

Knab is samen met alle andere banken in Nederland poortwachter van het financiële systeem. Wat betekent dit precies? Dat we alles op alles zetten om te voorkomen dat criminelen het financiële systeem gebruiken om geld wit te wassen, te frauderen of terrorisme te financieren. We zijn dit ook wettelijk verplicht.

Opnieuw identificeren als klant

Om die reden vragen we jou dus om je opnieuw te identificeren met een scan van het ID-bewijs en om een aantal vragen over je rekening te beantwoorden. Met deze informatie krijgt Knab een goed inzicht in het gemiddelde gebruik van de rekeningen van onze klanten en het bijbehorende transactiegedrag. Zo kunnen wij onder andere afwijkende transacties makkelijk opsporen.

Zo werkt het

Je levert je gegevens aan via de Knab App. Heb je deze nog niet gedownload? Doe dat dan! Je kan de app downloaden in de App Store of via Google Play.

Vervolgens doorloop je de volgende stappen:

  1. Je opent de Knab App.
  2. Je klikt in het overzichtsscherm van de app op ‘Update je gegevens’.
  3. Scan je paspoort of identiteitskaart.
  4. Beantwoord de vragen.

Bekijk hier een uitgebreide uitleg en video over hoe je je identiteitsbewijs scant. Let op: Je kunt helaas geen rijbewijs gebruiken.

Gezamenlijke rekening

Bij een gezamenlijke rekening vragen we zowel jou als je mederekeninghouder om het identiteitsbewijs te scannen en de vragenlijst te beantwoorden. Jullie gebruiken de rekening tenslotte beiden. Jullie doorlopen het proces afzonderlijk, dus ieder op je eigen telefoon. Het kan overigens zijn dat jullie niet tegelijkertijd het verzoek ontvangen om je gegevens in te vullen.

Zakelijke rekening

Heb je ook een zakelijke bankrekening bij Knab? Dan komen we later bij je terug met vragen over die rekening. Je ontvangt hierover dan nog bericht.

Nadat je de stappen hebt doorlopen, ben je klaar. Hebben we aanvullende informatie van je nodig? Dan ontvang je vanzelf bericht.

Meer informatie

Heb je nog vragen? Bekijk onze uitgebreide informatiepagina over het heridentificeren als klant van Knab.



Knab
Met behulp van slimme technologie helpt Knab jou meer uit je geld te halen. Door je handige bespaartips en alerts te geven bijvoorbeeld.



Deel via:

Compleet bankpakket voor een vaste prijs per maand  Check de Knab-rekening

Bij Knab behoud jij gemakkelijk het inzicht in je financiën