Betalingen doen met de Knab App | Getest in het Lab

Bij Knab willen we onze klanten blij maken. Daar draait alles om. Daarom vinden we het belangrijk om de mening van onze klanten te horen en aan de hand hiervan onze producten en diensten te verbeteren. In deze serie laat ik je de resultaten zien van onze klantonderzoeken. Dit keer beoordeelde een aantal klanten het gemak waarmee je een betaling doet in onze app. Wat is top en vooral, wat kan er beter?
Gepubliceerd
8 november 2019
Laatst geüpdatet
30 juli 2020
Leestijd
2 minuten
- Gepubliceerd: 28 juli 2020
- Laatst geüpdate: 30 juli 2020
- Leestijd: 2 minuten

Bij Knab willen we onze klanten blij maken. Daar draait alles om. Daarom vinden we het belangrijk om de mening van onze klanten te horen en aan de hand hiervan onze producten en diensten te verbeteren. In deze serie laat ik je de resultaten zien van onze klantonderzoeken. Dit keer beoordeelde een aantal klanten het gemak waarmee je een betaling doet in onze app. Wat is top en vooral, wat kan er beter?

Liever lezen? Onder de video heb ik de resultaten voor je uitgeschreven.

 

Betalen via een mobiele app

Het gemak van bankieren via een mobiele app valt of staat met het ontwerp van de app. En dan hebben we het niet alleen over de vraag of de app er mooi uitziet. Het is van cruciaal belang dat je als klant snel en eenvoudig de functies vindt op de plek waar je ze verwacht te vinden. Onze UX Designers zijn verantwoordelijk voor het complete design van de app en hebben getest wat klanten ervan vinden.

Getest: Betalingsflow in de Knab App

Wat we voornamelijk hebben getest is de betalingsflow in de Knab App. Hierbij hebben we twee opties voorgelegd aan onze klanten. Eerst: een optie waarbij de klant een vraag per scherm kreeg. Dat noemen wij de 'conversational flow.' Dit is iets persoonlijker iets menselijker, omdat het lijkt alsof je in gesprek bent met elkaar.

Optie twee was een variant waarbij alles op een scherm staat. Dat noemen we de traditionele manier en dit is misschien wat gemakkelijker en sneller.

Conclusies aan de hand van het onderzoek

Wat we zagen is dat de voorkeur toch ging naar de traditionele manier, wat superleerzaam was voor ons. We hebben nu een keuze kunnen maken en gaan dus voor de tweede optie. Deze gaan we verder uitwerken voor de app.

Wat we ook hebben getest is dat je als klant van tevoren een keuze kunt maken wat voor betaling je wilt doen: een betaling naar een IBAN of een betaling naar de eigen rekening. Omdat je dit van tevoren splitst, kunnen we bepaalde flow's korter maken.

Dan heb je misschien wel meer flow's, maar deze flow's worden wel allemaal korter omdat je van tevoren al een keuze maakt. En dat is gebruiksvriendelijker. 

Geef je mening

Ben jij benieuwd wat we uiteindelijk met al die feedback doen? Of wil je de resultaten van andere klanten onderzoeken zien? Kijk regelmatig op Knab Lab, dé plek waar wij als bank leren van jou als klant, en andersom!



Cansu Dengiz
Cansu is UX Researcher bij Knab en verantwoordelijk voor het ophalen én terugkoppelen van alle feedback van onze klanten.


Deel via:

Ook interessant voor jou

Test onze producten en diensten op Knab Open  Geef je mening

Bij Knab behoud jij gemakkelijk het inzicht in je financiën